nick icon
nick icon
bilgilendirme iconu

Üyelik gerekmez, rumuz belirleyip
"Sohbete Giriş`e" tıklamanız yeterlidir.

En Kaliteli Sohbet Chat Odaları

Tüm Dünyadan giren Türk kullanıcıların bulunduğu sohbet odalarına bağlanıp, Keyifli ve kaliteli olarak ücretsiz sohbet edebilirsiniz.

mirc indir

Türkçe mIRC sohbet programını bilgisayarınıza
yükleyerek hızlı sohbete hemen başlayabilirsiniz.

programı buradan yükleyin

Dört Büyük Melek

admin | 11 Ekim 2010

İslam Kategorisindeki Yazı 441 Kez Okundu, 2 Yorum Yapıldı.

resim yok

DÖRT BÜYÜK MELEK

Cenâb-i ALLAH’in bütün melekler içinde üstün kildigi dört büyük melek.
Melek kelimesi Arapça’da “haberci” anlamina gelmektedir. Çogulu “melâike” olarak gelmekte ise de, gerek Türkçe’de ve gerekse Arapça’da çogul manasina “melek”‘ olarak da kullanilmaktadir.

Melekler, ruh gibi lâtif, nûrâni, mahiyetleri Allah katinda malum, varliklari bizim dünyamiza ait olmayan fakat insanlarla ilgili bir takim görevleri bulunan varliklardir. Akil ve nutuklari olup; sehvet ve gadap gibi be$eri ihtiraslari, yemeleri, içmeleri yoktur. Evlenmek, dogmak ve dogurmaktan uzaktirlar. Çesitli sekillere girebilirler. Allah’in emrine asla isyan etmezler, yerde ve gökte bir takim vazifeler ile mesgul olurlar. Daima Yüce Allah’i tesbih ve zikrederler. Meleklerin bu özellikleri için bakiniz: (el-En’âm, 6/9,100; el-Hicr 15/8; el-Fâtir 35/1; el-Meâric 70/4)

Meleklerin sayisi ve her birinin hangi islerle vazifeli olduklari bizce malûm degildir. Ancak bunlardan bir kismi ve vazifeleri Kur’an-i Kerîm’de ve Hz. Peygamber’in hadislerinde bildirilmistir. Bu bilgilere göre”büyük melekler” olarak taninan dört melek vardir ki, bunlar: Cebrâil, Azrail, Israfil ve Mikâil’dir.

Cebrâil:

Kur’an’da üç yerde “Cibrîl” olarak geçmekte (el-Bakara 2/97, 98; et-Tahrim 66/4) diger bazi ayetlerde de kendisinden Rûhu’l-Kudüs ve Rûh olarak bahsedilmektedir. (el-Bakara 2/87, 253; el-Mâide 5/110).
Vazifesi, Allah’in emir ve nehiylerini peygamberlerine bildirmektir. Bütün vahiy onun vasitasiyla nazil olmustur.

Cebrâil, bu görevi yerine getirirken peygamberimize çesitli sekil ve suretlerde gelirdi. Birçok defa insan seklinde bu görevini ifa ederdi. Insan sekline girdiginde daha ziyade Dihye isimli sahabenin kiliginda, bazan da normal bir bedevî olarak gelirdi ki, “Cibrîl hadisi” diye bilinen hadisin vukûunda Hz. Peygamber’e bu kilikta gelmistir.

Cebrâil bu gelislerinin sadece iki defasinda aslî suretinde görünmüstür. Bunlardan birisi (en-Necm, 53/6-7) ayetlerinin nuzûlünde, digeri ise yine Necm suresinin 13. ve 14. ayetlerinin nuzûlü esnasindadir (Tecrid-i Sarih Tercümesi, IX, 95).

Azrâil:

Kur’an-i Kerîm’de
“Melekü’l-mevt” ( = ölüm melegi) olarak geçmektedir. ” Ey Muhammed de ki; size vekil kilinan ölüm melegi caninizi alacak, sonra Rabbinize döndürüleceksiniz.” (es-Secde, 32/11)
Allah’in emri ve izni ile canlilarin, ölecekleri zaman canlarini almakla vazifelidir.

Israfil:

Kur’an’da “Isrâfil” olarak ismi geçmemektedir. Ancak, kiyametin vukûu ile ilgili ayette “(Isrâfil tarafindan birinci sefer) Sûr’a üflenince Allah’in diledigi (melekler) müstesna göklerde olanlar ve yerde olanlar bayilirlar (ölürler). Sonra Sûr’a (ikinci defa) üflenince ölüler mezarlarindan kalkip bakinip dururlar.” (ez-Zümer 39/68) buyurulmakta, dolayisiyla isim olarak olmasa da bu melegin vazifesi bu ayetle belirtilmektedir.

Buradan kiyametin ve ahiret gününün yani yeniden dirilmenin baslangicinda bir Sûr’a üfürme olacagi anlasilmaktadir ki, bu isle vazifeli melek Isrâfil (a.s.) dir. Bu görevinden dolayý Ýsrafil’e “Sûr meleði” ismi de verilmektedir.
Ayrica Isrâfil’in, “Levh-i Mahfuz”* da yazilanlari okumak ve ilgili melege haber vermekle de görevli oldugu bilinmektedir.

Mikâil:

Kur’an-i Kerîm’de bir yerde “Mikâil” olarak zikredilmektedir. (el-Bakara 2/98)
Mikâil’in görevi: yagmurun yagdirilmasi, rüzgârin estirilmesi ve mevsimlerin tanzimi gibi tabiat olaylarini Allah’in emri ve izni ile vukua getirmektir.

Bu dört melegin disinda, her insanin yaninda bulunan ve daima onun küçük, büyük, gizli ve asikâr yaptigi bütün isleri yazan melekler vardir ki, bunlara “Kirâmen kâtibîn”* denir. Ayrica öldükten sonra kabirde sual sormakla vazifeli “Münker* ve Nekir”* melekleri de vardir.

Meleklere inanmak, müslümanlginn iman ve itikat esaslarindandir. Inanmayan, müslüman olamaz; inkâr eden de dinden çikar. Zira, Kur’an-ý Kerîm’de meleklerin varligindan bahsedilmekte, bir kisminin ise bizzat isimleri geçmektedir.

Yüce Allah söyle buyuruyor: “Her kim Allah’a ve meleklerine ve peygamberlerine ve Cibrîl’e ve Mikâil’e düsman olursa Allah da kâfirlere düsmandir” (el-Bakara 2/98). Ayrica Kur’an’da Fâtir suresinin bir diger adi da “Melâike suresi”dir.
Melekler, bilfiil vardir. Onlari görememis olmamiz onlarin yoklugu yolunda bir delil teskil etmez.

Onlarin bizim tarafimizdan görülmemesi, farkli bir sekilde yaratilmis bulunmalarindan, vücudlarinin rûhânî ve nûrâni olmalarindandir. Bizim gözümüz ise onlari görebilecek sekilde yaratilmamistir. Nitekim kendi aklimizi ve ruhumuzu da göremiyoruz, fakat onlarin varligina inaniyoruz.

Ekleyen:Berkant

BİR ÖNCEKİ YAZI

BİR SONRAKİ YAZI

benzerler Okuduğunuz Yazıya Benzer Yazılar

Hatırlatmalar

Mobil sohbet sitesi olarak hizmet veren sitemiz siz değerli kullanıcılarımıza tamamen ücretsiz bir şekilde sohbet ve chat imkanı sunmaktadır. Siz değerli misafirlerimiz sohbet odalarımızın genel kurallarını dikkate alması önemle rica olur

Bilgilendirme

Sitemiz 18 Yaş kullanıcılarımız için uygundur. Sitemiz de online süreleri yüksek kullanıcılarımıza çeşitli ödüller verilmektedir. Sesine güvenen kullanıcılarımız Dj Radyo yayıncısı olabilirler. Yetkili olmak istiyen kullanıcılarımız #OperHelp kanalımıza giriş yapabilirler.